Home
Wie ben ik
Wat doe ik

Wie ben ik?
  • 1971-1977:
    In 1971 geboren als schipperszoon en tot mijn 6e jaar bij mijn ouders aan boord geweest.

  • 1977-1987:
    Op schippersinternaat De Driemaster gezeten en de lagere school en de opleiding LTS Elektrotechniek gedaan.

  • 1987-1993:
    Samen met een broer gevaren, eerst op een spits, later op een kempenaar, en in die tijd mijn Groot Vaarbewijs gehaald.

  • 1993-1997:
    Naar de MTS gegaan (Amersfoort, Saldenuscollege) en de opleiding Elektrotechniek / Computerinterfacetechniek afgerond. Onderwijl ook het Praktijk Diploma Informatica gehaald.

  • 1997-2000:
    Samen met een andere broer een klein coastertje gekocht en 4 jaar in de zogenaamde 'Denemarkenvaart' gezeten.

  • 2000-2001:
    Ruim een jaar gevaren op respectievelijk een beunschip en een verlengde spits en soms op andere schepen (niet als schipper).
    Tevens het radarpatent gehaald.

  • 2006:
    De zeevaartschool gevolgd voor stuurman tot 3.000 GT + 2e machinist tot 3.000 kW + Maritiem Officier 3.000 GT/3.000 kW. Van 2001 tot 2010 toe heb ik elk jaar wel een paar maanden als stuurman op zee (en soms binnenvaart) gevaren, waardoor ik in zeer veel Europese landen geweest ben, alsook Rusland, China, Zuid-Korea en Tunesië.
    Alle bijbehorende cursussen ook gevolgd, zoals Algemeen Certificaat Maritieme Radiocommunicate, Scheepsgezondheidszorg B, Basic Training, Advanced Fire Fighting en Radar Observer.

  • 2001- 2010:
    In 2001 ben ik gestart met mijn ZZP-bedrijf. Bij de Kamer van Koophandel staan de werkzaamheden als volgt geregistreerd:

    Afloswerkzaamheden en dienstverlening, installatie en reparatie op (voornamelijk) schepen; levering benodigde goederen.

    Het is meer en meer elektrotechniek geworden, hoewel ik tot 2010 ook vrij veel gevaren heb.
    Toen ik echter na vijf jaar mijn vaarbevoegdheidsbewijs moest verlengen, bleek dat ik (onvoorziens) toch niet genoeg vaartijd daarvoor had. Zodoende werd het niet verlengd en om alles (met aanvullende verplichte cursussen) weer in orde te maken zag ik het nut niet van in, omdat ik naar verhouding niet veel meer zou gaan varen.

  • 2010-heden (2017):
    Voornamelijk elektrotechniek, veruit het meest op schepen, en daarnaast computerwerk.

  • De combinatie van zelf varen / gevaren hebben en elektro-werkzaamheden doen op schepen, heeft grote voordelen. Als elektriciën voel ik de schipper meer aan, omdat ik weet waar hij het over heeft en wat de gevolgen zijn.

Prijzen
Contact
Foto's werk
Bijzondere foto's
Varende klanten